Kızartmanın zararı yok!

Yazan:
Tarih: 25 Ocak 2012

Kızartmanın zararı yok!

Kızartma yerken artık kafamızda soru işaretleri olmayacak!

İspanya’da yapılan bir araştırmaya göre, zeytinyağı ve ayçiçek yağı ile kızartıldığı sürece yiyeceklerin kalbe, zannedildiği kadar zarar vermediği kanıtlandı. Madrid Otonom Üniversitesi’ndeki uzmanlar 40 bini aşkın yetişkin üzerinde bir araştırma yaptı.

Bu araştırmanın sonucunda da, zeytinyağı ya da ayçiçek yağında kızartılan yiyecekler kalp hastalığı ya da yeme alışkanlıklarına bağlı erken ölümlere yol açma riskini artırmadığı ortaya çıktı. Sadece kızartmalarda kullanılan yağ tipinin önemli olduğu vurgulandı.

Yorum yapın